1877
Signatura que o documento tiña na biblioteca: MUS-397.
Alcance y contenido: Partituras manuscritas.
O volume está dividido e 5 "cuadernos". Contido:
6º caderno: Op. 15:
- "Sur les bordes du ruisseau / poesie de Clement Caraguel"
- "Amour / poesie de Victor Hugo"
- "Le léver / poesie d´Alfred de Musset"
- "Chanson pastorale / poesie de Victor Hugo"
- "Rappelle toi / poesie d´Alfred de Musset"
- "Invocation / poesie de Lamartine"
7º caderno: Op. 18:
- "Serenata / poesía de E., G. Pedroso"
- "Lágrimas fecundas / poesía de Selgas"
- "La lisonjera / poesía de Selgas"
- "El pescador / poesía de Espronceda"
- "La virtud / poesía de Selgas"
- "Misterios del amor / poesía de Selgas"
8º caderno: Op. 19:
- "Le cricifix : priére / Lamartine"
- "La branche de amandier / Lamartine"
- "Souvenir"
- "Barcarolle"
- "La fauvette / V. Wilder"
- "Hier le vent du soir / Victor Hugo"
9º caderno: Op. 22:
- "La patrie absente"
- "L´hirondelle / Jules Barbier"
- "Declaration / Victor Wilder"
- "Berceuse"
- "Ma nacelle"
- "Der könig von Thule"
10º caderno: Op. 23:
- "Serenata : poesía popular"
- "Misterios del amor / Selgas"
- "Las estrellas / Selgas"
- "El nombre misterioso : balada / Antonio Arnao"
- "La imagen / Selgas"
- "Los dos miedos / R. Campoamor"
Doazón. As partituras manuscritas de Marcial del Adalid foron doadas pola súa filla María del Adalid en decembro de 1928.
Historia institucional o biografía: Nace na Coruña o 24 de agosto de 1826. Estuda solfexo e piano. Nun primeiro momento dedicouse ao negocio familiar. Aproveitou as viaxes ao estranxeiro para ampliar a súa cultura musical estudando con Ignaz Moscheles en Londres entre 1840 e 1844. Abandonou as actividades comerciais familiares e instalouse no Pazo de Lóngora (Liáns, Oleiros) para dedicarse totalmente á música. Casou con Francisca González Garrido (Fanny Garrido) escritora e tradutora.
Viaxou repetidas veces a París cun intermedio madrileño ata que de volta se instála definitivamente no Pazo de Lóngora, onde morreu o 16 de outubro de 1881 aos 55 anos de idade.
O valor da súa obra reside sobre todo nas pezas románticas para piano.
O fondo musical da Familia Torres atópase nun arquivo privado pertencente á familia e nomeado como Arquivo Pazo de Vilasuso
Mercedes Fernández-Couto Tella descrición.
Ricardo Axeitos Valiño: instalación, clasifiacción e descrición dos documentos.
Traballos realizados baixo a dirección de: Mercedes Fernández-Couto Tella (ARAG)
Descrición: 2005
Instalación, clasifiacción e descrición dos documentos: 2007. 12.
https://arquivo.galiciana.gal/arpadweb/gl/consulta/registro.do?id=373902
und
spa
fre
glg
Documentación de libre consulta, de acordo co art. 57 e 62 da Lei 16/1985 d e 25 de xuño, do Patrimonio Histórico Español e o art. 82 da Lei 8/1995 do 30 de outubro, do Patrimonio Cultural de Galicia. Así como polo estipulado no art. 56 e 58 dos Estatutos da Real Academia Galega.
6 Melodías para canto y piano, Op. 15 ; 6 Melodías para canto y piano, Op. 18 ; 6 Melodías para canto y piano, Op. 19 ; 6 Melodías para canto y piano, Op. 22 ; 6 Melodías para canto y piano, Op. 23 / por M. del Adalid
Documento
1 Libro(s). 85 follas ; 28 x 20 cm
No existen copias
Bibliografía: Ed. en:
ADALID, Marcial del, Mélodies pour chant et piano; Cantares viejos y nuevos de Galicia, ed. de Margarita Soto Viso, A Coruña, Fundación Pedro Barrié de la Maza, 1985
Historia archivística: Marcial de Adalid y Ramírez de Arellano, avó paterno de Marcial del Adalid, comerciante de orixe rioxana e asentado na Coruña desde 1770, foi o fundador da biblioteca musical familiar. Esta Biblioteca pasou ao seu neto Marcial del Adalid, que continuou aumentándoa coa música da súa época.
En 1928 a filla do músico coruñés, María del Adalid, doa á Real Academia Galega a biblioteca musical do seu pai xunto con abundantes partituras manuscritas con obra do propio Marcial del Adalid.
Todo este material foi conservado na Biblioteca da Academia Galega ata que no 2004 se trasladan as partituras manuscritas ao Arquivo.
Arquivo da Real Academia Galega
TEXT
(unknown)
(unknown)