A Fiscalía Superior de Taxas foi o organismo creado pola Ditadura de Franco para tratar de controlar a explosión do mercado negro sobre os produtos de primeira necesidade que estaban suxeitos á intervención da Comisaría Xeral de Abastecementos e Transportes. Configurouse como un organismo gobernativo que estableceu en cada provincia unha delegación provincial, a fiscalía provincial, encargada de perseguir o mercado negro, independentemente das consecuencias penais que eran elevadas aos tribunais. Os fiscais de taxas traballaban estreitamente cos delegados da Comisaría Xeral de Abastecemento e Transportes.
Ata o momento do primeiro ingreso no Arquivo do Reino de Galicia (a partir de novembro de 1986), o fondo estivo custodiado nas dependencias da institución remitente, en deficientes condicións de organización e conservación a documentación transferida ata 1993 e en mellores condicións as transferencias posteriores.
Alcance e contido
Aínda que o maior volume documental é posterior a 1982, a documentación organizada abrangue un amplo período cronolóxico, desde os anos cincuenta ao noventa. A documentación máis antiga está relacionada coa potestade expropiatoria (Expedientes de expropiación dos ministerios e comisións e Expedientes de determinación do prezo xusto do Xurado Provincial de Expropiación Forzosa) e cos Mutilados de Guerra (Expedientes de pensións). As súas series reflicten as tarefas de xestión, coordinación e relacións con outras administracións como a central, autonómica e institucional, ademais de funcións relacionadas con protección civil e expropiación. A maior parte da documentación producida por órganos colexiados do Goberno Civil atópase nesta subsección, non só a documentación que tramitan, senón aquela que reflicte o seu funcionamento (ex. actas)
COMISIÓN PROVINCIAL DE SERVIZOS TÉCNICOS E COMISIÓNS DELEGADAS
Información sobre unha das competencias claras desta comisión: a xestión das obras de acción comunitaria e as obras dos plans provinciais, a expropiación forzosa e a clausura de industrias. A información proporcionada sobre expropiacións forzosas é rica e abundante, xa que abrangue un amplo período cronolóxico, desde 1964, e relaciónase coas expropiacións levadas a cabo na provincia como consecuencia da implantación dos Polos de Desenvolvemento desde os anos sesenta. Por tanto foron realizadas para a implantación de novas industrias.
Polo que se refire ás obras de acción comunitaria, a Comisión encárgase dos concursos de adxudicación e da xestión das subvencións que se conceden para realizar este tipo de obras. Ao desaparecer esta comisión, herdará esta competencia a Comisión Provincial de Colaboración do Estado coas Corporacións Locais. As obras de plans provinciais, competencia que será tamén herdada pola Comisión Provincial de Colaboración do Estado coas Corporacións Locais, ocupan un amplo abano cronolóxico, desde principios do sesenta, e ofrecen información da creación de infraestruturas e servizos fundamentais para a provincia, tales como abastecementos de auga, electrificación rural, rede de sumidoiros, etc.
Finalmente, en relación coa clausura de industrias, só conservamos un expediente, xa que é unha competencia en principio reservada aos alcaldes.
COMISIÓN PROVINCIAL DE GOBERNO E COMISIÓNS DELEGADAS
Proporciona información en primeiro lugar das reunións celebradas pola Comisión, a través dos Expedientes de sesións, aínda que conservamos os dun período cronolóxico bastante curto (1984-1987). Tras a desaparición da Comisión Provincial de Servizos Técnicos, a de Goberno encargarase de continuar os Expedientes de expropiación forzosa para os Polos de Desenvolvemento e a Gran Área Industrial de Galicia; deste xeito, proporciona información sobre un dos pasos previos ao establecemento de industrias e infraestruturas, como é a dispoñibilidade de terreos.
COMISIÓN PROVINCIAL DE COLABORACIÓN DO ESTADO COAS CORPORACIÓNS LOCAIS E SUBCOMISIÓNS. A información que podemos atopar é, fundamentalmente, continuación da iniciada na Comisión Provincial de Servizos Técnicos no referente ás obras de plans provinciais e ás de acción comunitaria. Esta comisión ocúpase da liquidación dos expedientes iniciados pola Comisión de Servizos Técnicos, dada a asunción das competencias polas deputacións provinciais. Podemos obter información, a través dos expedientes de sesións, dos asuntos tratados e acordos adoptados durante un período cronolóxico considerable (1977-1990). Finalmente, información moi diversificada é a proporcionada pola serie de correspondencia.
SERVIZOS DE URXENCIA E PROTECCIÓN CIVIL / XEFATURA PROVINCIAL DE DEFENSA PASIVA / XEFATURA PROVINCIAL DE PROTECCIÓN CIVIL.
O labor desta subsección é a protección das persoas e os bens en situacións de grave risco colectivo, calamidade pública ou catástrofe extraordinaria. Por tanto podemos atopar información sobre múltiples aspectos relacionados co exposto anteriormente. É conveniente resaltar que conservamos documentación desde os inicios da Xefatura, ata a desaparición dos gobernos civís. Podemos atopar información sobre aspectos moi xerais, proporcionados por series como a de correspondencia, normativa, memorias , etc; sobre aspectos máis concretos, como a concesión de axudas ante situacións de emerxencia, catástrofe ou calamidade pública; todo o relacionado cos incendios forestais; as transmisións e ligazóns; a radioactividade, os plans provinciais ou de situacións de emerxencia ou o relacionado co persoal que presta os seus servizos nesta unidade.
XURADO PROVINCIAL DE EXPROPIACIÓN FORZOSA
Proporciona información sobre a determinación do prezo xusto nos expedientes de expropiación forzosa, que se produce cando as partes (expropiante e expropiado) non chegan a un acordo na valoración dos bens obxecto da expropiación. No caso de que continúen as discrepancias pódese interpor recurso perante o propio Xurado e, de continuar sen acordo, recurso contencioso-administrativo. En ocasións podemos atopar as pezas separadas (os expedientes de expropiación), aínda que é unha irregularidade, xa que o Xurado tiña a obriga de devolvelos ao órgano expropiante.
COORDINACIÓN PROVINCIAL
Destaca sobre todo a información de carácter bastante diversificado que ofrece a serie de Expedientes de información, reclamacións e denuncias. A través deste Negociado de Coordinación Provincial, os interesados poden solicitar información ou formular unha denuncia ou reclamación. O Negociado ponse en contacto co organismo competente, delegacións ministeriais, Xunta... para solicitar información sobre a cuestión exposta; tras este informe, informa o interesado sobre os datos solicitados. Ademais consérvanse estes expedientes durante un período cronolóxico bastante amplo, desde os anos sesenta ao noventa. Nos expedientes pola extracción ilegal de áridos, comunícanselle ao gobernador as sancións impostas polo MOPU, pola obriga que teñen as delegacións ministeriais de informalo de todas as sancións de carácter administrativo. Finalmente, a información proporcionada polos Expedientes de indemnizacións por actos terroristas ou político-sociais, ofrecen información sensible sobre estas indemnizacións por parte do Ministerio do Interior ou do Consorcio de Compensación de Seguros.
Condicións de acceso
Condicións de reprodución
Condicións de reprodución:
A reprodución da documentación deste fondo está suxeita ás seguintes disposicións:
- Decreto 219/2011, do 17 de novembro, polo que se fixan os prezos públicos e as normas dos servizos de reprodución prestados nos arquivos xestionados pola Xunta de Galicia.
- Orde do 31 de agosto de 2010, pola que se establecen as normas para a consulta e reprodución dos documentos nos arquivos propios e xestionados pola Xunta de Galicia.
Dereitos de Autor
Situación de Dereitos de Autor:
Os planos e deseños que forman parte do fondo son obxecto da propiedade intelectual dos seus autores, cando este dato consta
Lingua:
Spanish; Castilian
Galician
Escritura:
Humanista
Características físicas
Estado de conservación:
Bo
Documentación relacionada
Existencia e localización de orixinais
Localización de orixinais: Arquivo do Reino de Galicia
Existencia e localización de copias
Existencia de copias: Non existen copias
Unidades de descrición relacionadas
Unidades de descrición relacionadas: Poden considerarse complemento deste fondo documental os da Administración central delegada e outros de ámbito provincial custodiados no ARG como os de Cultura, Educación, Estatística, Facenda, Xefatura Provincial do Movemento , Sanidade e Información e Turismo. Tamén os da Administración de xustiza territorial (Audiencia Territorial) e Administración institucional (Organización Sindical). Os fondos dos diferentes ministerios custodiados nos seus arquivos centrais e no Arquivo Xeral da Administración situado en Alcalá de Henares. Especialmente significativo é o fondo do Ministerio do Interior / Gobernación. Para series máis concretas, son interesantes os fondos dos Ministerios de Agricultura, Pesca e Alimentación, Industria e Enerxía, Cultura, Educación e Ciencia, Xustiza ou o do Exército (no tocante ás forzas e corpos de seguridade do Estado). Fondos como os dos concellos e deputacións provinciais son imprescindibles para o estudo da administración local. Os arquivos de numerosas entidades privadas (empresas comerciais, industriais, bancos...) achegan información complementaria para series relacionadas coa seguridade privada e outros aspectos.
Volume: o volume total do fondo son 7.880 U.I
Contido: a meirande parte do fondo, recibida no Arquivo do Reino de Galicia entre1986 e 1988, con datas extremas entre 1847 e 1985, está descrita nun inventario convencional.
Xunta de Galicia. Información mantenida y publicada en internet por la Xunta de Galicia