A Administración educativa durante o século XIX estivo atribuída ao Ministerio de Fomento. A administración provincial estaba en mans das xuntas provinciais de Instrución Pública, establecidas pola Lei do 9 de setembro de 1857. En 1902, ademais de reorganizarse, establécense as seccións de Instrución Pública e Belas Artes, e en 1913 as de Primeiro Ensino. As reordenacións de 1946 e 1955 serviron para adaptar a estrutura provincial aos cambios sofridos no Ministerio.
As delegacións provinciais propiamente ditas non se crearán ata 1967 (Decreto 2764/1967, do 27 de novembro), no que se refunden todos os servizos administrativos dependentes do Ministerio en cada provincia. Terán como funcións a dirección, programación, coordinación e execución das actividades de carácter administrativo de todos os centros e dependencias do Ministerio, salvo os centros universitarios. Progresivamente irán aumentando as súas competencias tanto por asimilación de servizos preexistentes como pola descentralización de funcións propias do Ministerio.
A maior parte do fondo ingresou no Arquivo na década de 1970, en virtude do disposto no artigo 5º do Decreto 914/1969, do 8 de maio, de creación do Archivo General de la Administración de Alcalá de Henares. A fracción correspondente a "Promoción cultural" ingresou máis tarde por unha transferencia irregular.
Alcance e conteúdo
Limitado a unha pequena fracción do fondo, que é a que se describe aquí polo momento, integrada por algúns documentos da sección de "Educación" (comprendidos nas series "Estatítiscas de escolas", "Rexistros de escala de mestres" e "Expedientes persoais de mestres") e por dúas series da sección de "Promoción cultural".
Condiciones de acceso
Condiciones de acceso
Descripción condiciones de acceso:
Acceso libre en xeral.
Normativa:
Trátase de documentación pública de titularidade estatal, xestionada pola Xunta de Galicia. Ao seren depositados no ARG, os documentos adquiren a condición de bens de interese cultural (art. 50 de la Lei 8/1995, do 30 de outubro, do patrimonio cultural de Galicia, e 60 da Lei 16/1985, do 25 de xuño, do patrimonio histórico español), e pasan a gozar así do
Condiciones de reproducción
Condiciones de reproducción:
A reprodución da documentación deste fondo está suxeita ás seguintes disposicións:
- Decreto 219/2011, do 17 de novembro, polo que se fixan os prezos públicos e as normas dos servizos de reprodución prestados nos arquivos xestionados pola Xunta de Galicia.
- Orde do 31 de agosto de 2010, pola que se establecen as normas para a consulta e reprodución dos documentos nos arquivos propios e xestionados pola Xunta de Galicia.
Lengua:
Spanish; Castilian
Escritura:
Mecanografada
Características físicas
Estado de conservación:
Bo
Descripción del estado de conservación:
Trátase de documentación textual sobre papel, en bo estado de conservación
Documentación relacionada
Existencia y localización de copias
Existencia de copias: Non existen copias
Unidades de descripción relacionadas
Unidades de descripción relacionadas: Pode considerarse como relacionada a documentación da Delegación Provincial do Ministerio de Información e Turismo, do Ministerio de Cultura, da Consellería de Cultura e da Consellería de Turismo, Xuventude e Deportes. Atoparemos documentación complementaria nos arquivos históricos provinciais e no Arquivo Xeral da Administración de Alcalá de Henares. Tamén é documentación complementaria a das institucións do movemento nacional: Delegación Provincial de Xuventudes, Sección Feminina e Asociacións/Familia.
Notas
Nota general
A maior parte das 395 unidades de instalación que intengran este fondo áchanse descritas polo momento nun inventario analóxico que leva o número F. 342.
Xunta de Galicia. Información mantenida y publicada en internet por la Xunta de Galicia