FONDO DO CONSELLO LOCAL DO MOVEMENTO (F.E.T. E DAS J.O.N.S.)
Fecha de creación
1936-01-01 / 1975-12-31
Nivel de descripción
Fondo
Volumen y soporte de la unidad de descripción
4 Unidade(s) de instalación
Historia y alcance
Historia institucional/Reseña biográfica
El Movimiento Nacional nació en 1938 por ser la única vía de participación en la vida pública española. Se componía de un partido único (Falange Española) el Sindicato Vertical, todos los cargos públicos y los diferentes organismos de encuadramiento social (Frente de Juventudes, Sección Femenina, etc). Se organizaba a partir de la Jefatura Nacional (el propio Franco) el Consejo Nacional, la Secretaría General (ocupada por uno de los ministros del gobierno) y los Consejos provinciales y locales. En cada municipio estaba el jefe local del Movimiento, que normalmente era el alcalde. El Consejo Local del Movimiento era el órgano asesor del jefe local y también había de coordinar las actividades de la localidad y recoger las aspiraciones e inquietudes políticas de los militantes. El Consejo debía estar constituido por: el jefe local que actuaba como presidente, el secretario local, el tesorero local, delegados locales de cualquier servicio, el alcalde si era militante y no era el jefe local, concejales del ayuntamiento militantes, tres representantes de los militantes y el delegado local de las Hermandades de excombatientes y de excautivos la Ley de Principios del Movimiento Nacional de 1958, fue derogada por la Constitución española de 1978.
Historia archivística
A historia do Arquivo vai paralela á historia do Concello de Foz como entidade xurídica autónoma e responde á necesidade de custodiar os documentos indispensables para a defensa dos seus dereitos e o bo funcionamentos dos seus servizos. A constitución de Foz coma concello na súa forma actual data do ano 1857. Dende ese momento a Casa Consistorial estivo alugada en diferentes edificios particulares, ata que o 17 de xuño de 1978 inaugurouse a actual Casa do Concello. Non podemos falar da existencia dun arquivo como o entendemos na actualidade ata que no ano 1993 o arquivo instalase nun edificio feito con posterioridade, anexo a Casa Consistorial. A derradeira renovación do arquivo faise no ano 2007. No Arquivo está depositada toda a documentación dende o século XIX ata actualidade. A organización dos fondos estivo a cargo de persoal do Concello, ata que no ano 1994 levase a cabo a primeira organización documental por persoal coalificado, bolseiros da consellería de Cultura. posteriormente houbo outros bolseiros, que continuaron eventualmente coa organización da documentación. A partires do ano 1998 comezase unha organización dun xeito máis continuo, continuando a organización dende os traballos feitos con anterioridade. A partires desta data seguiuse o Cadro de Clasificación do Grupo de Traballo de Arquivos da Administración Local. A documentación máis antiga data do ano1835 é o libro de actas de sesións de pleno. Existen lagunas documentais , podendo ser estas debidas ós cambios de ubicación da sede do Concello
Xunta de Galicia. Información mantenida y publicada en internet por la Xunta de Galicia