A metade do século XIII temos constancia da existencia de dous alcaldes no goberno e na administración da vila. A partir de 1286 un dos alcaldes encárgase de librar os preitos do concello e o outro do repartimento e cobranza dos impostos que debían entregarse á Coroa. No ano 1344 o concello acorda a limitación das competencias do alcalde da cidade. Nas Cortes de Alcalá, 1348, substitúese aos alcaldes ou "jueces de fuero" polos representantes do poder real, os corrixidores.
Na Idade Moderna
Actualmente, desempeña as funcions de dirección do goberno e a administración municipal, así conmo as demáis atribucións que lle otorga a lexislación.Ten tamés a representación do concello, sen perxuicio das posibles delegacións.
Actualmente desempeña as funcións de dirección do goberno e da administración municipal, así como as demais atribucións que lle outorga a vixente lexislación e, entre elas, a organización das áreas que integran o goberno municipal e dos departamentos, servizos e outros entes que constitúen a administración municipal. Así mesmo é atribución do Alcalde a máxima representación do Concello, sen prexuízo da súa posible delegación. Nos casos de vacante, ausencia ou enfermidade, será substituído polos tenentes de alcalde na orde e coas competencias que se deriven do seu nomeamento. Posúe o tratamento de Excelencia.
Historia arquivística
A ubicación da documentación municipal sufríu diversos avatares ligados á historia do Concello. Dende o almacenamento durante a Idade Media nunha das torres da igrexa de San Iago ata as súas sedes actuais, o seu devir estivo ligado á situación da casa consistorial. A comezos do século XX constrúese o Palacio Municipal na praza de María Pita, localizándose o Arquivo no baixo e no segundo andar. Nos anos sesenta realizase o estudo para instalar o Arquivo Administrativo nos sotos do edificio e albergar a documentación máis recente. Configuróuse así, fisicamente, o sistema de arquivos do Concello. Posteriormente, no 1978, trasladouse a documentación histórica ao vello edificio de Facenda, na rúa Durán Loriga, onde ocupa actualmente o terceiro andar.
Actualmente, o fondo documental do Concello atópase dividido en: arquivos de xestión nas oficinas, arquivo administrativo en dous depósitos (nos sotos do propio Concello e nunha nave no Polígono da Grela), e o arquivo histórico na Casa de Cultura Salvador de Madariaga.
Con anterioridade ao ano 1989 a documentación atopábase clasificada por materias (educación, sanidad, justicia, ..), e períodos históricos (Guerra de Independencia, Trienio Constitucional, ..). Ademáis o fondo documental do Concello achábase mexturado con outros fondos. A partires desa data identificaronse e clasificaronse os documentos dacordo coa sua procendencia. A organización do fondo do concello é básicamente funcional.
Alcance e contido
Bendición no aeroporto de Lavacolla do avión Apóstolo Santiago (EC-AGV). Tetramotor Bloch MB-161 P7 Languedoc adquirido por AVIACO a Air France para a liña Santiago-Madrid-Barcelona
Condicións de acceso
Condicións de acceso
Descrición condicións de acceso:
A maior parte dos documentos son de libre acceso. Só se restrinxe o acceso naqueles documentos que están afectados polos supostos legais establecidos no artigo 105-b da Constitución (averiguación dos delitos, intimidade das persoas e seguridade do Estado). Por iso, nalgunhas series esta limitación se establece en 1965 e noutras en 1900.
Tamén, de xeito excepcional, en determinadas unidades de instalación pode restrinxirse o acceso segundo o estado de conservación dos documentos.
Condicións de reprodución
Condicións de reprodución:
Limitada a súa reprodución en función da Lei de propiedade intelectual
Lingua:
Spanish; Castilian
Galician
Características físicas
Estado de conservación:
Bo
Documentación relacionada
Existencia e localización de orixinais
Localización de orixinais: As fotografías son copias en papel e os orixinais están nos arquivos dos autores respectivo
Existencia e localización de copias
Existencia de copias: No existen copias
Unidades de descrición relacionadas
Unidades de descrición relacionadas: Os expedientes administrativos permanecen no Arquivo de oficina de Protocolo