Dende o punto de vista etimolóxico, Bergondo indica unha orixe céltica ou xermánica, que faría referencia ó rei Brigo, ou a unha elevación montañosa: berg. Do mesmo xeito, o topónimo Lubre é atribuído ó bosque sagrado dos celtas. Como tal, o concello nace no ano 1837, comezando a producción e custodia de documentación de acordo co desenrolo das súas actividades institucionais.
Historia arquivística
O arquivo municipal de Bergondo está constituído polo conxunto organizado de documentos producidos e recibidos polo concello no exercicio das súas competencias.
O fondo documental abrangue documentos dende o ano 1836, ano da súa constitución, ata a actualidade.
O primeiro documento que fai referencia concreta a Bergondo está datado no ano 1138, onde se cita o abade Recendus de Burgundio, confirmando unha doación feita polo Conde de Traba á sua filla Urraca. Asimesmo, no testamento desta última (1193) tamén temos alusións a este topónimo, cando Urraca deixa unha doación ó mosteiro chamado de Bergondo.
Os Libros de actas do Pleno municipal están dixitalizados (datas extremas: 1836-2010).
Alcance e contido
Os documentos do arquivo son fiel reflexo da actividade municipal. O fondo do arquivo municipal de Bergondo contén información do Goberno, a Administración, os habitantes e a economía do concello, así como datos das súas relacións con outras Administracións. Son de destacar, as series documentais de expedientes de licencias de obras y expedientes de licencias de industrias e certificacións urbanísticas, tanto polo seu volume-o maior cuantitativamente- como pola frecuencia da súa consulta; A outra serie de grande importancia é a de Libros de Actas de Pleno, pola súa importancia para coñecer a historia e actividade política de Bergondo.
Condicións de acceso
Condicións de acceso
Descrición condicións de acceso:
Atención de consultas de forma presencial, por teléfono, fax, correo postal e electrónico.
Asesoramento sobre a utilización dos fondos documentais. Consulta e/ou reproducción de documentos orixinais na oficina do arquivo, sempre que as circunstancias e lexislación vixente na materia o permitan.
Debemos ter en conta a seguinte lexislación e normas relacionadas co acceso á documentación: Lei 7/2014, de 26 de setembro, de arquivos e documentos de Galicia. Decreto 15/2016 de 14 de xaneiro. Consello de Avaliación Documental de Galicia.
Ley Orgánica 15/1999 de 13 de diciembre de Protección de Datos de Carácter Personal, (LOPD) y Real Decreto 1720/2007, de 21 de diciembre, por el que se aprueba el Reglamento de desarrollo de la Ley Orgánica 15/1999, de 13 de diciembre, de protección de datos de carácter personal. (Texto consolidado. Última modificación: 8 de marzo de 2012).
Las leyes 39/2015 del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y 40/2015 de Régimen Jurídico del Sector Público.
Y la Ley 19/2013, de 9 de diciembre, de transparencia, acceso a la información pública y buen gobierno.
Condicións de reprodución
Condicións de reprodución:
Consulta e/ou reproducción de documentos orixinais na oficina do arquivo, sempre que as circunstancias e lexislación vixente na materia o permitan.
Características físicas
Material no que se rexistra a información:
Papel
Estado de conservación:
Bo
Xunta de Galicia. Información mantenida y publicada en internet por la Xunta de Galicia