• Accesibilidade
  • Mapa do portal
  • Contacto
  • Galego
  • Castellano
  • Portugués
Logo del Arquivo Dixital de Galicia Logo de Xunta de Galicia
  • Inicio
    • Quen somos
    • Colaboradores
  • Consulta
    • Busca asistida
    • Listado de fondos
    • Produtores
    • Materias
    • Lugares
  • Arquivos
  • Destacados
  • Usuarios
    • Participa
    • Contacto
    • Axuda
    • FAQ's
Está en: › Traslado da Real orde de 31 de decembro de 1822,...

Traslado da Real orde de 31 de decembro de 1822,...

Ligazón persistente

Visualizador embebido:

EAD Dublin Core RDF Linked Open Data / EDM 5.2.8
 

1. Área de identificación

1.1 Código de referencia

  • ES.GA.15036.AM/1.1.1.1.2.3.5.//Caixa 1024-40
Localización da documentación:
  • España-Galicia-A Coruña-Ferrol Icono con lupa
Signatura:
  • Depósito: AMF. Depósito A Caixa 1024 40
    Signatura antigua
    • Atado 10-B

1.2 Título

  • Traslado da Real orde de 31 de decembro de 1822, comunicada polo Goberno político, pola que se declara estatal a estrada de Ferrol a Madrid, e que se constrúan as 14 leguas que faltan á Ponte de Rábade a cargo dos orzamentos do estado.

1.3 Datas

Data de creación:
  • 1823-01-15 / 1823-01-15. 1823, xaneiro, 15
Data de acumulación:
  • 1823-01-15 / 1823-01-15. 1823, xaneiro, 15

1.4 Nivel de descrición

  • Documento

1.5 Volume e soporte da unidade de descrición

  • 1 Documento(s)

2. Área de contexto

2.1 Produtor-Institución

  • Concello de Ferrol, Productor Icono con lupa
Outros produtores-institución:
  • A CORUÑA (Provincia). Goberno político Icono con lupa

2.2 Historia institucional/biografía

  • Na súa orixe o Concello foi unha entidade con autonomía propia, pero foi perdéndoa fronte ao poder real, señorial ou eclesiástico. Así pasou da asemblea veciñal ou concello aberto a un cambio radical no goberno municipal coa aparición de órganos alleos ao propio municipio como os delegados rexios: Correxedores, Intendentes, Rexedores. Fronte a este poder foráneo xurdiron os xurados, que representaban á comunidade e velaban polos seus intereses ao ser elixidos polos veciños. O rexemento estivo presidido polos alcaldes, máxima autoridade xudicial e administrativa da vila, elixidos entre os membros do Concello ratific ados polas autoridades supramunicipais, ou polos gobernadores político-militares no caso de Ferrol, dada a súa importancia militar e estratéxica. Cando existían asuntos de especial relevancia, como graves desordes públicos ou loita polas lindes o rei enviaba un representante para intentar solucionar estes conflitos: xuÍces especiais, pesquisidores ou correxedores. Os Reis Católicos no seu afán centralizador e unificador, xeralizaron o réxime dos correxedores para todo o reino. As cidades cabeza de partido tiveron a estes funcionarios como presiden tes natos dos concellos e sen a súa presenza non se reunían nin adoptaban acordos. A partir do século XVIII, dende o motín de Esquilache, a participación popular incrementouse coa creación en cada municipio de catro Deputados do Común, destinados a vixiar os abastos, e un Síndico Personero que defendía a poboación cando se sentía agraviada. Estes cargos foron nomeados,con frecuenci a, en poboacións superiores a 2.000 habitantes e a duración do oficio comezou sendo dun ano para, posteriormente, ser bianual. Na época contemporánea son múltiples os vaivéns na autonomía do Goberno municipal: alcalde e concelleir os pasarán de ser nomeados pola Administración central a ser elixidos polos propios veciños. Coa democratización dos concellos os órganos de gobernos supramun icipais (autoridade real, señorial, eclesiástica, Rexedores, Correxedores, Xurados, Intenedentes) deixaron de existir persistindo no tempo outros coma os alcaldes, que perderan as funcións xudiciais para afianzarse na organización administrativ a do municipio; a Asemblea do Goberno municipal pasou de ser concello aberto a órgano de poder das élites municipais para volver a ser de novo órgano de representación veciñal coa elección de concelleiros. Xurdirán outros novos como a Comisión Municipal Permanente (1924-1985), Comisións Informativas (desde 1952 e con antecedentes na Lei municipal de 1870), a Comisión de Goberno (1985- ) e a Xunta de Goberno Local dende xaneiro do 2004, e como ente supramunicipal en Ferrol a Mancomunidade de municipios desde 1989. As funcións deste órganos de goberno son o control da xustiza local, potestade regulamentaria, policía e orde pública, salubridade e hixiene, sanidade, urbanismo, educación, festas, vixiancia e control do comercio e industria locais, abastecemento, facenda municipal e administración do patrimonio.

2.3 Historia arquivística

  • Os fondos documentais do Concello de Ferrol foron conservados sempre no edificio da Casa Consistorial, alí onde estivo ubicada. O documento máis antigo do Arquivo é do ano 1376.Consérvase un inventario de mediados do século XIX. O descontrol e destrucción de documentación foi continua no século XX, sendo vendida, inclusive, unha parte do Arquivo de Serantes o 16 de abril de 1982. No ano 1989 créase a praza de arquiveiro municipal e no ano 1990 inaugúrase unha nova etapa, cando se inicia a súa organización. Ten en microfilm algunhas series de documentación histórica. No ano 2002 foi aprobado o seu Regulamento en sesión plenaria de 25 de outubro. Ano a ano introdúcense no Arquivo algunhas melloras pero as instalacións en canto a depósitos documentais son insuficientes para albergar o aumento de volumen documental que produce o crecimento da xestión municipal.

2.4 Forma de ingreso

Forma xurídica do ingreso:
  • Transferencia

3. Área de contido e estrutura

3.1 Alcance e contido

  • Autos acordados, Breves, Bulas, Cartas Decretos, Foros e Ordes, de poboame nto, Cédulas, Privilexios, Provisións, Veredas,...

3.2 Valoración, selección e eliminación

Valoración, selección e eliminación:
  • A selección de documentos orixinais para a súa conservación ou eliminación realízase seguindo o disposto na Lei 7/2014, de 26 de setembro, de arquivos e documentos de Galicia, e do Decreto 15/2016, de 14 de xaneiro, polo que se regula a composición e funcionamento do Consello de Avaliación Documental de Galicia e o procedemento de avaliación e selección de documentos

3.3 Novos ingresos

Novos ingresos ou transferencias:
  • As transferencias fanse normalizadas a través da Folla de remisión de fondo s que fixa o Regulamento do Arquivo.

3.4 Organización

  • 1.01.CONCELLO PLENO Expedientes de sesións -Expedientes de sesións -Borradores de Actas -Expedientes de constitución do concello -Mocións -Expedientes de guerra, pronunciamentos, estado de sitio,etc. -Expedientes de conflicto de competencias Rexistros de sesións -Libros de Actas -Libros de seguimentos de acordos Cartas do concello(Cartas acordadas, de Franqueza e de poder, Memoriais) Disposicións recibidas -Disposicións Rexistros de disposicións -Rexistros(Libros de ordes,libros de privilexios) Expedientes de cargos de goberno -Expedientes de elección e nomeamento de cargos municipais: oficios administrativos e autorid ades -Expedientes persoais de cargos: alcaldes, rexedores, concelleiros, etc. Expedientes de normas municipais -Ordenanzas(bo goberno e fiscais) e Regulamentos Expedientes de agrupacións municipais -Expedientes da Mancomunidade de municipios Expedientes de alteración e deslinde de Termos municipais -Expedientes de incorporació n do concello de Serantes Expedientes de emblemas, honores e distinci óns -Expedientes

4. Área de condicións de acceso e utilización

4.1 Condicións de acceso

Descrición condicións de acceso:
  • A consulta débese solicitar por escrito no Rexistro Xeral do Concello, segu indo o estabelecido na Ley 30/92, e no Regulamento do Arquivo Municipal

4.2 Condicións de reprodución

Condicións de reprodución:
  • As limitacións na reproducción de documentos están encamiñadas á protección e conservación dos documentos. En aqueles de acceso restrinxido, ademáis de cumprir o requisito antedito, só poderán ser reproducidos polos interesados ou con o permiso destes.

4.3 Lingua/Escritura(s) da documentación

Lingua:
  • Spanish; Castilian
  • Galician

4.4 Características físicas

Material no que se rexistra a información:
  • Pergameo

4.5 Instrumentos de descrición

Instrumentos de descrición:
  • Inventario

5. Área de documentación asociada

5.1 Existencia e localización de orixinais

Localización de orixinais:
  • Arquivo do Reino de Galicia Archivo General de Simancas. Arquivo de protocolos notariais de A Coruña. Arquivo Xeral militar de Madrid. Arquivo Xeral militar de Segovia. Arquivo Xeral militar de Guadalaja ra. Arquivo Xeral militar de Avila. Departamento de arquivo e estudos xeográficos do servizo xeográfico do exército(Madrid). Arquivo do Museo naval (Madrid) Arquivo xeral de Marina"Alvaro de Bazán" (Viso del Marqués- Ciudad Real).

5.2. Existencia e localización de copias

Existencia de copias:
  • No existen copias

5.3 Unidades de descrición relacionadas

Unidades de descrición relacionadas:
  • Archivo General de Simancas Archivo Histórico Nacional Archivo del Reino de Galicia Arquivo Diocesano de Mondoñedo Archivo General de Marina de Viso del Marqués (Ciudad Real) Archivo Histórico Notarial de Protocolos de A Coruña Arquivo parroquial de San Julian (Ferrol) Arquivo Parroquial castrense de San Francisco Ferrol). Archivo eclesiástico de Marina (Madrid) Arquivos Militares ....

5.4 Nota de publicacións

Publicacións:
  • GARCÍA LÓPEZ, María Xesús. Intrumentos de descrición do Arquivo Municipal de Ferrol: o inventario de Montero Aróstegui (1850).Ferrol, Estudios Mindoniense s, 2003. TRÍPTICO informativo: Arquivo Municipal de Ferrol. 2003
Bibliografía:
  • ACTAS de las XV Jornadas de archivos municipales organizadas por el Grupo d e Archiveros municipales de Madrid. Madrid, 2004

7. Área de control da descrición

7.1 Nota da/do arquivista

  • Organización da documentación, instalación e descrición realizada por Mª Xe sús García López, Axudante de arquivo e biblioteca

7.2 Regras ou normas

Regras ou normas:
  • Reglas de catalogación. Madrid, Ministerio de Cultura, 2003
  • Bonal Zazo, José Luis, Generelo Lanaspa, Juan José, y Travesí de Diego, Carlos. Manual de Descripción Multinivel. Salamanca: Junta de Castilla y León, 2000.
  • ISAAR(CPF): Norma Internacional sobre Registros de Autoridad de Archivos relativos a Instituciones, Personas y Familias. 2ª ed. Consejo Internacional de Archivos, 2004
  • ISAD(G): Norma Internacional General de Descripción Archivística: Adoptada por el Comité de Normas de Descripción, Estocolomo, Suecia, 19-22 septiembre 1999. 2ª ed. Madrid : Subdirección General de Archivos Estatales, 2000

Descritores

Descritores xeográficos

  • CASTELA, Estrada (Ferrol) Icono con lupa
  • RÁBADE, Ponte de Icono con lupa

Descritores de materia

  • REAL ORDE Icono con lupa
 
  • Logo de OAI-PMH
  • Logo de Linked Open Data
  • Logo de Europeana Data Model
  • Logo de RSS
  • Logo de ARPAD
  • Logo de POCTEP
  • Logo de FEDER

Xunta de Galicia

Xunta de Galicia: Información mantida e publicada na internet pola Secretaría Xeral de Cultura

Atención a la ciudadanía

Galicia