• Acessibilidade
  • Mapa do portal
  • Contacto
  • Galego
  • Castellano
  • Portugués
Logo del Arquivo Dixital de Galicia Logo de Xunta de Galicia
  • Inicio
    • Quem somos
    • Colaboradores
  • Consulta
    • Búsqueda asistida
    • Listado de fondos
    • Produtores
    • Materias
    • Lugares
  • Archivos
  • Destacados
  • Usuarios
    • Participa
    • Contacto
    • Ayuda
    • FAQ's
Está em: › Empadroamento

Empadroamento

Enlace persistente

Visualizador embebido:

EAD Dublin Core RDF Linked Open Data / EDM 5.2.8
 

Imagen del registro

1. Área de identificación

1.1 Código de referencia

  • ES.GA.15036.AM/1.1.1.3.11.1.
Localización de la documentación:
  • España-Galicia-A Coruña-Ferrol Descripciones relacionadas

1.2 Título

  • Empadroamento

1.3 Fechas

Fecha de creación:
  • 1736-12-20 / 2010-12-31. 1736 a 2010
Fecha de acumulación:
  • 1736-12-20 / 2010-12-31. 1736 a 2010

1.4 Nivel de descripción

  • Subactividade 1

1.5 Volumen y soporte de la unidad de descripción

  • 226 Libro(s)
  • 292 Unidade(s) de instalación

2. Área de contexto

2.1 Productor-Institución

  • Concello de Ferrol. Estatística, Productor Descripciones relacionadas

2.2 Historia institucional/Reseña biográfica

  • Ferrol foi fundada a principios do século XIII (1202-1214 aproximadamente) ex-novo polo rei Alfonso VI de Galicia e IX de León como fundou moitas das actuais vilas costeiras de Galicia desde Tui a Ribadeo. Ferrol na idade media era unha vila que perteñecía ao señorío do conde de Lemos. Desde o século XIV ata 1734 existía un concello no que había un alcalde ordinario, tres rexedores e un procurador. A partir de 1734, cando se constrúen os arsenais, Ferrol convértese en vila realenga, e pasa a ter un alcalde maior ou correxidor e un procurador. Nesa época a vila ten un crecemento demográfico espectacular. A partir de 1794 e ata 1837 o presidente do concello foi un gobernador político-militar, agás os períodos constitucionais de 1812 e 1820. A partir de 1837 volven a ser alcaldes, que as veces son maiores e as veces ordinarios, con seus rexidores e procuradores. En 1858 recibe o título de cidade. A súa creación pola Coroa, fixo que o seu crecemento ou declive sempre estivera ligado ao estado de riqueza ou pobreza das arcas do Estado polo que pasou por todas as vicisitudes nos séculos XIX e XX, con períodos de estancamiento e prosperidade. Nas décadas do sesenta- setenta do século XX tivo o seu pleno apoxeo industrial pola construcción naval e o seu declive nas décadas posteriores. O concello actualmente conta con cerca de 78.000 habitantes.

2.3 Historia archivística

  • Os fondos documentais do Concello de Ferrol foron conservados sempre no edificio da Casa Consistorial, alí onde estivo ubicada. O documento máis antigo do Arquivo é do ano 1376.Consérvase un inventario de mediados do século XIX. O descontrol e destrucción de documentación foi continua no século XX, sendo vendida, inclusive, unha parte do Arquivo de Serantes o 16 de abril de 1982. No ano 1989 créase a praza de arquiveiro municipal e no ano 1990 inaugúrase unha nova etapa, cando se inicia a súa organización. Ten en microfilm algunhas series de documentación histórica. No ano 2002 foi aprobado o seu Regulamento en sesión plenaria de 25 de outubro. Ano a ano introdúcense no Arquivo algunhas melloras pero as instalacións en canto a depósitos documentais son insuficientes para albergar o aumento de volumen documental que produce o crecimento da xestión municipal.

2.4 Forma de ingreso

Forma jurídica del ingreso:
  • Transferencia
Descripción de la forma de ingreso:
  • As veces recíbese algún depósito de documentación externa como foi o caso da documentación da Fundación de Amboage. E outras veces, recíbese algunha doazón como foi o Arquivo persoal de Goy de Silva.

3. Área de contenido y estructura

3.1 Alcance y contenido

  • Os documentos son o fiel reflexo da actividade municipal. O fondo do Arquivo Municipal de Ferrol contén información do Goberno, a Administración, os habitantes e a economía do concello, así como datos das súas relacións con outras Administracións. Son de destacar, as series documentais de expedientes de licencias de obras y expedientes de licencias de industrias, pola frecuencia da súa consulta; a serie de Libros de Actas de Pleno pola súa importancia para coñecer a historia da cidade; os Padróns de Habitantes, etc.

3.2 Valoración, selección y eliminación

Valoración, selección y eliminación:
  • A selección de documentos orixinais para a súa conservación ou eliminación no Arquivo realízase por aprobación dos órganos de goberno a proposta da arquiveira e tralos informes pertinentes dos responsables das oficinas productoras e segundo a lexislación vixente.

3.3 Nuevos ingresos

Nuevos ingresos o transferencias:
  • As transferencias fanse normalizadas a través da Folla de remisión de fondo s que fixa o Regulamento do Arquivo.

3.4 Organización

  • 3.11.2.Empadroamento -Expedientes de rectificación do padrón -Padróns de habitantes -Rectificacións do padrón -Libros rexistro de cédulas de vecindade -Censos -Libros borrador rexistro de documen tos

4. Área de condiciones de acceso y utilización

4.1 Condiciones de acceso

Descripción condiciones de acceso:
  • A consulta débese solicitar por escrito no Rexistro Xeral do Concello, segu indo o estabelecido na Ley 30/92, e no Regulamento do Arquivo Municipal

4.2 Condiciones de reproducción

Condiciones de reproducción:
  • As limitacións na reproducción de documentos están encamiñadas á protección e conservación dos documentos. En aqueles de acceso restrinxido, ademáis de cumprir o requisito antedito, só poderán ser reproducidos polos interesados ou con o permiso destes.

4.3 Lengua/Escritura(s) de la documentación

Lengua:
  • Spanish; Castilian
  • Galician

4.4 Características físicas

Descripción del estado de conservación:
  • O estado de conservación en xeral é normal. Hai algunhas series que se atopan moi deterioradas.

4.5 Instrumentos de descripción

Instrumentos de descripción:
  • Inventario

5. Área de documentación asociada

5.1 Existencia y localización de originales

Localización de originales:
  • Arquivo do Reino de Galicia Archivo General de Simancas. Arquivo de protocolos notariais de A Coruña. Arquivo Xeral militar de Madrid. Arquivo Xeral militar de Segovia. Arquivo Xeral militar de Guadalaja ra. Arquivo Xeral militar de Avila. Departamento de arquivo e estudos xeográficos do servizo xeográfico do exército(Madrid). Arquivo do Museo naval (Madrid) Arquivo xeral de Marina"Alvaro de Bazán" (Viso del Marqués- Ciudad Real).

5.2 Existencia y localización de copias

Existencia de copias:
  • No existen copias

5.3 Unidades de descripción relacionadas

Unidades de descripción relacionadas:
  • Archivo General de Simancas Archivo Histórico Nacional Archivo del Reino de Galicia Arquivo Diocesano de Mondoñedo Archivo General de Marina de Viso del Marqués (Ciudad Real) Archivo Histórico Notarial de Protocolos de A Coruña Arquivo parroquial de San Julian (Ferrol) Arquivo Parroquial castrense de San Francisco Ferrol). Archivo eclesiástico de Marina (Madrid) Arquivos Militares ....

5.4 Nota de publicaciones

Publicaciones:
  • GARCÍA LÓPEZ, María Xesús. Intrumentos de descrición do Arquivo Municipal de Ferrol: o inventario de Montero Aróstegui (1850).Ferrol, Estudios Mindoniense s, 2003. TRÍPTICO informativo: Arquivo Municipal de Ferrol. 2003
Bibliografía:
  • BAAMONDE Y ORTEGA, José. Album pintoresco, geográfico, estadístico, históri co y descriptivo...de Ferrol. [ed. facs.].Ferrol, Concello, [2000] (Ferrol, Imprent a de El Eco Ferrolano, 1867). COMPILACIÓN de manuales de tipología documenta l de los municipios. Madrid, Comunidad, 1997. MONTERO ARÓSTEGUI, José. Historia y descripción de la ciudad y departamento naval del Ferrol. [ed. facs.] . Ferrol, Embora,2003 (Madrid, Imprenta de Beltrán y Viñas, 1859). NORES CASTRO, Ricardo. Ferrol de ayer (primera serie). Ferrol, LIbrería del Campus, 1999.

7. Área de control de la descripción

7.1 Nota del archivero

  • Organización da documentación, instalación, descrición e instrumentos de de scrición realizada por Mª Xesús García López, Axudante de arquivo e biblioteca.

7.2 Reglas o normas

Reglas o normas:
  • Reglas de catalogación. Madrid, Ministerio de Cultura, 2003
  • Bonal Zazo, José Luis, Generelo Lanaspa, Juan José, y Travesí de Diego, Carlos. Manual de Descripción Multinivel. Salamanca: Junta de Castilla y León, 2000.
  • ISAAR(CPF): Norma Internacional sobre Registros de Autoridad de Archivos relativos a Instituciones, Personas y Familias. 2ª ed. Consejo Internacional de Archivos, 2004
  • ISAD(G): Norma Internacional General de Descripción Archivística: Adoptada por el Comité de Normas de Descripción, Estocolomo, Suecia, 19-22 septiembre 1999. 2ª ed. Madrid : Subdirección General de Archivos Estatales, 2000

7.3 Fecha(s) de la(s) descripción(es)

Fecha de creación del registro:
  • 2005/06/13
Fecha de última modificación:
  • 2016/05/15 08:06:44
Copia digital
  • Empadroamento Empadroamento

 
  • Logo de OAI-PMH
  • Logo de Linked Open Data
  • Logo de Europeana Data Model
  • Logo de RSS
  • Logo de ARPAD
  • Logo de POCTEP
  • Logo de FEDER

Junta de Galiza

Xunta de Galiza: Informação mantida e publicada em internet pela Secretaria Geral de Cultura

Atención a la ciudadanía

Galiza