O escribano do concello desenrola as funcións de fedatario público no gober no municipal dende o século XII o que converte a esta figura no eixo dunha administ ración incipiente, autentica os documentos, certifica sobre eles, exerce a sua garda e custodia segundo prescribe a Primeira partida no seu t´tulo XIX, lei IX, ten a obriga de levar un libro rexistro de cartas e as contas das rendas do concello. A sua forma de elección ou nomeamento varía dacordo cos privilexios e fueros das vilas e e cidades ás que serven.
O réxime liberal so século XIX crea a institución de Secretario, que ven substituir á do Escribano do Concello. O artigo 320 da Constitución de 1812 consagra a figura: "haberá un Secretario en todo Concello, elixido por este a pluralidade absoluta de votos, e dotado dos fondos do común", e por decreto de 22 de agosto do mesmo 1812, dispónse que "cesarán os Escribáns que até agora coñecéronse co nome de Escribán s de Concello e substituirán no seu lugar a un Secretario". As leis municipais de 1845 e de 1877 o confirman, detallando ademais as suas obrigas que no esencia l vanse manter ata a data de hoxe.
Durante todo o século XX o Secretario foi o xefe de tódalas dependencias e servizos xerais, rexistro, persoal, contrat ación, estatística, eleccións e arquivo, así aparece no regulamento de funcionarios da Administración local aprobado por decreto de 3o de maio de 1952 (BOE núm 180, de 28 de xuño, artgo.143-145).
A lei vixente na actualidade (Lei7/198 5, BOE núm 80 de 3 de abril) depuróu estas funcións volvendo exclusivamente ás orixes da institución e reservándolle en exclusiva a "fe pública e asesoramento legal dos concellos".
Historia archivística
Os fondos documentais do Concello de Ferrol foron conservados sempre no edificio da Casa Consistorial, alí onde estivo ubicada. O documento máis antigo do Arquivo é do ano 1376.Consérvase un inventario de mediados do século XIX. O descontrol e destrucción de documentación foi continua no século XX, sendo vendida, inclusive, unha parte do Arquivo de Serantes o 16 de abril de 1982. No ano 1989 créase a praza de arquiveiro municipal e no ano 1990 inaugúrase unha nova etapa, cando se inicia a súa organización. Ten en microfilm algunhas series de documentación histórica. No ano 2002 foi aprobado o seu Regulamento en sesión plenaria de 25 de outubro. Ano a ano introdúcense no Arquivo algunhas melloras pero as instalacións en canto a depósitos documentais son insuficientes para albergar o aumento de volumen documental que produce o crecimento da xestión municipal.
Alcance y contenido
Os documentos xenerados pola Secretaria xeral dan información precisa de ca tro aspectos fundamentais da administración municipal: as relacións do Concello con outras autoridades e o público en xeral a través da correspondencia dirixida a él e viceversa: a natureza da poboación, os seus movimentos, número e particip ación en eleccións e defensa a través das quintas; a historia arquivística do concello e as relacións económico-administrativo que o concello establece coas diferentes empresas de abastecementos, obras e servizos para o cumprimento das súas obrigas .
Condiciones de acceso
Condiciones de acceso
Descripción condiciones de acceso:
A consulta débese solicitar por escrito no Rexistro Xeral do Concello, segu indo o estabelecido na Ley 30/92, e no Regulamento do Arquivo Municipal
Condiciones de reproducción
Condiciones de reproducción:
As limitacións na reproducción de documentos están encamiñadas á protección e conservación dos documentos. En aqueles de acceso restrinxido, ademáis de cumprir o requisito antedito, só poderán ser reproducidos polos interesados ou con o permiso destes.
Lengua:
Spanish; Castilian
Galician
Características físicas
Descripción del estado de conservación:
O estado de conservación en xeral é normal. Hai algunhas series que se atopan moi deterioradas.
Documentación relacionada
Existencia y localización de originales
Localización de originales: Arquivo do Reino de Galicia
Archivo General de Simancas.
Arquivo de protocolos notariais de A Coruña.
Arquivo Xeral militar de Madrid.
Arquivo Xeral militar de Segovia.
Arquivo Xeral militar de Guadalaja ra.
Arquivo Xeral militar de Avila.
Departamento de arquivo e estudos xeográficos do servizo xeográfico do exército(Madrid).
Arquivo do Museo naval (Madrid)
Arquivo xeral de Marina"Alvaro de Bazán" (Viso del Marqués- Ciudad Real).
Existencia y localización de copias
Existencia de copias: Existen copias: O Arquivo dispón de copia en microfilm de algunhas series documentais ata 1 900: padróns de habitantes, censos, quintas, rexistro civil, cementerios. ..
Unidades de descripción relacionadas
Unidades de descripción relacionadas: Archivo General de Simancas
Archivo Histórico Nacional
Archivo del Reino de Galicia
Arquivo Diocesano de Mondoñedo
Archivo General de Marina de Viso del Marqués (Ciudad Real)
Archivo Histórico Notarial de Protocolos de A Coruña
Arquivo parroquial de San Julian (Ferrol)
Arquivo Parroquial castrense de San Francisco Ferrol).
Archivo eclesiástico de Marina (Madrid)
Arquivos Militares
....