Expediente sobre o traslado da columna minxitoria que está na explanada do peirao de Linares Rivas á rampla que está fronte á antiga fábrica de conservas "La cubana"
Data de creación
1922-01-01 / 1922-12-31. 1922, xaneiro, 1 a 1922, decembro, 31
A administración Local mantén ao longo do tempo unha importante capacidade xestora en canto ao Urbanismo. En relación a esta subserie é o negociado de Obras públicas o encargado da súa realización e aínda que sofre diferentes transformacións na súa denominación conserva en esencia a súa función básica que é a realización de todas aquelas obras públicas de construción e mantemento dos edificios públicos necesarios para o bó funcionamento dos servizos básicos que presta o Concello. Ata 1912 non existíu unha regulamentación dos servicios municipais e estes rexíanse por unha serie sucesiva de acordos municipais que irán formando unha rede de disposicións; así, nese ano vai aprobarse unha reforma das plantillas que afectóu principalmente aos servizos de Contaduría e Sanidade, pero que non resolvéu os problemas de organización. En 1914 houbo un novo intento de organización dos zervizos, pero non se reformará ata 1917 cando a Secretaría presenta unha reforma pola que se procedéu a fixar de xeito definitivo a plantilla dos seus traballadores. En 1919 procédese a unha reforma do funcionamento e organización das diversas depencias municipais que haberá de traducirse en diferentes regulamentos. Nesta reforma as dependencias municipais divídense en Administrativas (Secretaría, Depositaría e Contaduría) e Facultativas (Beneficencia e Sanidade e Obras públicas) e estas á súa vez en Seccións e Negociados e establecen os asuntos que cada unha debe comprender. O 31 de marzo de 1920 apróbase o regulamento definitivo das dependencias municipais de xeito que a administración municipal queda dividida en catro grandes Seccións: -
- Secretaría, que se divide en: Central, Gobernación, Fomento (Obras particulares en edificios municipais, en rúas e en paseos e xardíns, Rede de sumidoiros, Iluminación, Balnearios, Instrucción pública, Beneficencia, Sanidade e Reformas sociais), Hacienda e Ensanche.
- Contaduría en Teneduría e Intervención
- Tesourería en Contabilidade e Caixa
- Beneficencia e Sanidade en: Beneficencia hospitalaria e domiciliaria e Sanidade e Hixiene.
- Obras Públicas en Arquitectura e Enxeñería. A reorganización da Sección Técnica de Obras será aprobada nas Ordenanzas do 18 de novembro de 1937, de xeito que pasará a denominarse "Dirección Técnica de Obras Municipales" e quedará dividida en dúas Seccións: Arquitectura e Enxeñería. A de Arquitectura dividirase á súa vez nos negociados de Edificios, Urbanización e Técnico fiscal.
Por último, en 1945 a organización dada ás Oficinas municipais atribúe á Sección de Fomento e Traballo o negociado de Obras e Ensanche e o de Policía e Servizos municipais e mantén á sección Técnica de Obras ao frente das obras municipais.
Así na documentación atopamos as seguintes denominacións do negociado tramitador dos expedientes:
1ª Sección/Obras públicas; 1ª Sección/Policía; 3ª Sección/Obras públicas; 2ª Sección/Obras públicas; Sección de Policía/ Obras públicas; 1ª Sección/Obras públicas Obras públicas/Edificios; Obras públicas/Mercados; Obras públicas/ Escuelas; Obras públicas/Ensanche; Policía urbana; Obras públicas/Entretenimiento de edificios; Obras públicas/ Escuelas; Obras públicas/Mercados; Sección de Fomento/Negociado de Obras; Sección de Fomento/Interior/Obras públicas; Sección de Fomento/Interior/Obras particulares; Sección de Fomento/Obras públicas/Negociado de paro obrero.Sección Técnica de obras
Historia arquivística
Para organizar esta subserie reclasificamos cronolóxicamente tanto a documentación transferida polo arquivo administrativo, procedente do negociado de Patrimonio, como os proxectos de obras municipais e os expedientes de obras menores que xa existían no arquivo histórico. Segundo a tipoloxía dos expedientes o nome dado a esta subserie é un título xenérico para diferenciala de aqueles outros que farían relación ás obras municipais de infraestrutura como: pavimentación, rede de sumidoiros, abastecimento de auga, iluminación, etc...
Xunto a esta documentación estaban mezclados expedientes de obras particulares, expedientes de obras da Junta de Policía, expedientes de creación de Mercados, expedientes de obras en praza de guerra, expedientes de creación, arrendamento e obras en escolas, expedientes de tributación, e expedientes de ocupación de vía pública que se incorporaron ás súas unidades de instalación dentro do fondo do Concello da Coruña e se describiron no programa Archívalo.
Alcance e contido
Contén 2 planos (Arq. José Mª Iglesias Atocha)
Condicións de acceso
Condicións de acceso
Normativa:
Documentación de acceso libre dacordo cos artígos 57 da Lei 16/1985 e 82 da Lei 8/1995
Condicións de reprodución
Condicións de reprodución:
Está suxeita ás taxas e prezos públicos fixados o 14 de setembro de 1995 polo Concello na sua Ordenanza nº 32, reguladora do prezo público por prestación de servizos e utilización de instalacións culturais, educativas e análogas de titularidade municipal.
Lingua:
Spanish; Castilian
Galician
Características físicas
Estado de conservación:
Bo
Descrición do estado de conservación:
Algúns planos instaláronse en planeiros para a sua mellor conservacion.
Documentación relacionada
Existencia e localización de copias
Existencia de copias: No existen copias
Unidades de descrición relacionadas
Unidades de descrición relacionadas: V.a. Fondo do concello da Coruña C-997(16), C-1033(4), C-7461(15,28), C-7462(12)
Notas
Nota xeral
Esta subserie complementa os fondos arquitectónicos e urbanísticos custodiados no arquivo (arquivos de: Pedro Mariño, Tenreiro Rodríguez e Tenreiro Brochón, Casabella López)
Descrito no programa Albalá sen introducir descritores por estar o programa en fase de revisión deles.
Xunta de Galicia. Información mantenida y publicada en internet por la Xunta de Galicia