Expediente de permuta de terreos entre o Concello e o Estado para someter á aliñación oficial o edificio e propiedades anexas da Fábrica de Tabacos nos frentes da avenida García Prieto e Corralón da Palloza (hoxe Ramón y Cajal).
Data de creación
1933-07-06 / 1937-04-17. 1933, xullo, 6 a 1937, abril, 17
É un subtipo do contrato de compravenda no que se substitúe o precio de enaxenación ou adquisición dun ben pola entrega e transmisión da propiedade de outro cuxo valor é similar.
Historia arquivística
A ubicación da documentación municipal sufríu diversos avatares ligados á historia do Concello. Dende o almacenamento durante a Idade Media nunha das torres da igrexa de San Iago ata as súas sedes actuais, o seu devir estivo ligado á situación da casa consistorial. A comezos do século XX constrúese o Palacio Municipal na praza de María Pita, localizándose o Arquivo no baixo e no segundo andar. Nos anos sesenta realizase o estudo para instalar o Arquivo Administrativo nos sotos do edificio e albergar a documentación máis recente. Configuróuse así, fisicamente, o sistema de arquivos do Concello. Posteriormente, no 1978, trasladouse a documentación histórica ao vello edificio de Facenda, na rúa Durán Loriga, onde ocupa actualmente o terceiro andar.
Actualmente, o fondo documental do Concello atópase dividido en: arquivos de xestión nas oficinas, arquivo administrativo en dous depósitos (nos sotos do propio Concello e nunha nave no Polígono da Grela), e o arquivo histórico na Casa de Cultura Salvador de Madariaga.
Con anterioridade ao ano 1989 a documentación atopábase clasificada por materias (educación, sanidad, justicia, ..), e períodos históricos (Guerra de Independencia, Trienio Constitucional, ..). Ademáis o fondo documental do Concello achábase mexturado con outros fondos. A partires desa data identificaronse e clasificaronse os documentos dacordo coa sua procendencia. A organización do fondo do concello é básicamente funcional.
Alcance e contido
Contén:
-1 plano (enxeñeiro Fernando Wirtz, arquitecto Santiago Rey Pedreira)
-1937. Escritura de permuta
Condicións de acceso
Condicións de acceso
Descrición condicións de acceso:
A maior parte dos documentos son de libre acceso. Só se restrinxe o acceso naqueles documentos que están afectados polos supostos legais establecidos no artigo 105-b da Constitución (averiguación dos delitos, intimidade das persoas e seguridade do Estado). Por iso, nalgunhas series esta limitación se establece en 1965 e noutras en 1900.
Tamén, de xeito excepcional, en determinadas unidades de instalación pode restrinxirse o acceso segundo o estado de conservación dos documentos.
Condicións de reprodución
Condicións de reprodución:
Suxeito ás taxas e prezos públicos que para a reprodución de documentos fixe o Concello. (Ordenanza reguladora do prezo público por prestación de servizos e utilización de instalacións culturais, educativas e análogas de titularidade municipal).
Características físicas
Descrición do estado de conservación:
A documentación maioritariamente está en soporte papel e nalgúns casos (séculos XVI e XVII) atopase en mal estado de conservación. Tamén existen documentos en pergameo e en película no caso das fotografías.
Documentación relacionada
Existencia e localización de copias
Existencia de copias:
No existen copias
Unidades de descrición relacionadas
Unidades de descrición relacionadas:
V.a. Expedientes de licenza de obra maior C-7426
Información mantida e publicada na internet pola Xunta de Galicia